Utstillerinfo Bergen

Oslo16-2

Vi har gleden av å invitere deg til Alternativmessen Wellbeing Festival i Bergen 24.-26. mars 2017 i Bergens storstue, Grieghallen! 

Hvis du ønsker å delta som utstiller, anbefaler vi å være tidlig ute med påmeldingen da plassene raskt blir booket. Utstillere har anledning til å holde minst to foredrag, presentasjoner eller minikurs i løpet av helgen. Det kan være en god mulighet til å nå enda bedre ut med det man har på hjertet!

Påmelding 

Påmelding skjer ved å fylle ut skjemaet nederst på denne siden.
Du er ikke sikret plass før du har mottatt skriftlig bekreftelse fra oss. Du vil da også motta faktura. Påmeldingen er bindende og ved avmelding belastes 1000,- NOK i avmeldingsgebyr per modul. Ved avbestilling mindre enn én måned før messen, må standplassen betales i sin helhet.

Standen  

En modul har et areal på 2 X 2 m.

Prisen for en modul er 3950,- NOK eks.mva

Inkludert i standleien følger det med et bord, to stoler og strøm opp til 500 watt. Vegger er ikke inkludert i leien! Bordstørrelse: 180 x 40 x 72. Ekstra bord/stoler utover hva som er inkl. i standleien koster kr. 100,- pr. bord og kr. 50,- pr. stol, og betales kontant på messen til «registrering for utstillere».

Skillevegger og messeutstyr 

Skillevegger er ikke inkludert i standleien. Vegger kan bestilles fra Plenum Decora AS, ta kontakt med Torstein Danielsen på torstein@plenumdecora.no eller tlf: 922 36 451. Jo tidligere du bestiller vegger, jo enklere blir det, både for deg og leverandøren. Bestiller du først samme uke som festivalen, eller på stedet, tilkommer et tillegg i pris.

Salkart

Bergen 2017

Strøm

Strøm er inkludert i leien. Det er ikke strømuttak ved hver enkelt stand, så ta med ekstra skjøteledning og forgreiningskontakter. Skal mer enn 500 W benyttes, gi skriftlig beskjed om dette så snart som mulig. Utstiller må sørge for belysning til egen stand. Det vil være dempet belysning i hallen. Levende lys er ikke tillatt.

Levering av vaktliste – Frist mandag 20. mars

Utstillerne vil få tilsendt vaktlister. Disse ønsker vi i retur innen mandag 20. mars, med oversikt over alle som skal jobbe ved standen i løpet av helgen. Dersom vaktliste ikke er levert, kommer kun den registrerte utstiller inn. Innlevert vaktliste kan ikke endres uten samtykke fra arrangør. Fra og med torsdag 23. mars kan utstillere få utdelt adgangstegn i innsjekken.

Montering 

Salen er åpen for montering for utstillere torsdag 23. mars i tidsrommet kl. 17-22. Benytt hovedinngangen eller kjøreporten. Montering/rigging fortsetter fredag 24. mars fra kl. 8-12.30. Merk! Fredag må alle utstillere og hjelpere registreres inn først. Fredag kl.12.30 skal standen være klar og søppel/emballasje skal være fjernet.

Demontering 

Nedrigg vil foregå søndag 26. mars fra kl. 18-22. Utstillere har ansvar for at søppel fjernes fra standplass. Container finnes ved kjøreporten. Alle varer og rekvisita skal være ute av Grieghallen innen kl. 22 søndag kveld. Utstillere som ikke rydder opp etter seg risikerer å måtte dekke ekstrautgfter for rydding.

Varelevering 

Varer kan leveres til Grieghallen, torsdag 23. mars fra kl. 17.00. Adresse: Grieghallen, Edvard Griegs plass 1, 5015 Bergen. Varene merkes med «Alternativmessen, Dovregubbens Hall«. Evt. varehenting etter messen må avklares med arrangør. Tidspunkt for henting: man 27. mars, kl. 10-12. Husk tydelig merking av varene!

Sikkerhet / forsikring 

VISJON står ikke ansvarlig ved eventuelt tyveri eller skade på standutstyr eller varer. Deltakere bes selv å vurdere nødvendigheten av evt. forsikring. Selv om det vil være sikkerhetsvakt tilstede ved arrangementet, kan det likevel være lurt å dekke til “fristende” varer utenom åpningstiden.

Åpningstider for publikum

Fre.13-20, lør. 11-20, søn. 11-18.

Messeområdet er åpent for utstillere og messehjelpere

Torsdag 17.00-22.00, fredag: 8.00-20.15,  lørdag 10.30-20.15 og søndag 10.30-22.00.

Viktig på messen 

1. Utdeling av messemateriale og oppheng av plakater skal kun skje fra egen stand.
Det er ikke tillatt å dele ut reklame til andre utstillere på deres stand eller i fellesområdene.
2. Levende lys er ikke tillatt.
3. Ta hensyn til naboen ved bruk av røkelse og musikk.
4. Det er utstillers ansvar å holde standen ren og ryddig. Hensatt søppel etter messens slutt vil bli fakturert.
5. Alle utstillere må holde seg innenfor sin oppmålte stand. Dette gjelder også for skilt og stoler.

Vi forventer at alle våre utstillere har satt seg inn i følgende lover og forskrifter:
Er du alternativ behandler: Lov om Alternativbehandling og Forskrift om markedsføring av alternativbehandling av sykdom.
Selger du produkter: Lov om Markedsføring.

Kontaktinformasjon 

Dersom du har tilgang til epost anbefaler vi å benytte det. Vi kan i perioder ha stor pågang på linjen, og dermed være vanskelige å få fatt i.

Therese Stordahl
Messeansvarlig
Epost: messe@magasinetvisjon.no
Messetelefon: 99 70 81 58
Sentralbord: 22 33 84 00 (telefontid 10–15, man-tors)

Jeg ønsker å melde meg på messen i Bergen
* Felt med stjerne må fylles ut.

Navn:*
Firma:
Org.nr.:
E-post:*
Tlf:*
-
Adresse:
Mobil:
-
Webside:
Bransje (maks tre):*

Jeg bestiller følgende antall moduler (2X2m) á kr. 3.950,- + mva (inkl. ett bord, to stoler og 500W elektrisitet)

Antall moduler:*
Plasseringsønsker, vennligst oppgi tre alternativer (endemoduler koster 500,- ekstra):
Inkludert i standleien er muligheten til å holde minst ett foredrag /minikurs på 45 min. Kontaktperson for foredragene er Eirik Solum: eirik@magasinetvisjon.no, 22 33 84 04. (Vi minner om at det ikke er anledning til å ta imot betaling for foredrag på våre messer.) Foredragets tittel:
Foredragstekst (maks 350 tegn):
Jeg trenger følgende ekstrautstyr til foredraget:
Jeg ønsker annonse i messeprogrammet: Messeprogrammet deles ut til alle besøkende og gir deg en unik mulighet til å nå ut til publikum.
*